3D visualisatie en gaming

08 januari 2016

Op woensdagmiddag 9 december organiseerde de Doorbraak 3D-werkgroep “3D en gaming” een workshop. Deelnemers wisselden beelden uit in deze leerzame workshop. Eén van de deelnemers zei na afloop: "Het is goed om te zien wat de doelstellingen zijn van de verschillende niveaus van 3D visualisatie. En ja: vanaf gaming wordt het eigenlijk pas echt interessant". 

Ed Fennema, als auteur, game architect en gamificatie consultant verbonden aan Geodan en Hansje Hooghiemstra, projectleider serious gaming en trainer bij Tygron waren gastheer en -vrouw van de werksessie. Zeventien deelnemers, afkomstig van onder meer Kadaster, verschillende Gemeenten, het ministerie van Defensie, Consultants en TU Delft. De bijeenkomst had twee doelen: het komen tot een uniform begrippenkader rondom 3D gaming en het schetsen van de eerste contouren van een voorbeeld project, in 2016 uit te voeren door deelnemers en hun sponsors. "De eigen dynamiek van zo'n creatieve groep mensen maakte het tot een succesvolle bijeenkomst" aldus Hansje Hooghiemstra. "Er komt zeker een vervolg".

Zie ook

Afbeelding verwijderd.

Geen updates meer missen?

Automatisch op de hoogte blijven? Meld je aan voor één van onze nieuwsbrieven.