Werksessie: Hoe kunt u uw dienstverlening in het sociaal domein verbeteren met kaarten?

03 november 2014

Jeugd, zorg en sociale zekerheid worden vanaf 2015 aan de lokale overheid overgedragen. Dit betekent dat de gemeente veel extra taken krijgt. Dat roept nieuwe vragen op voor bestuur en uitvoering, zoals:

  • Welke locaties zijn geschikt om ouderen langer zelfstandig te laten wonen?
  • Valt er geld te besparen op doelgroepenvervoer?
  • Als er bezuinigd moet worden op voorzieningen, waar doet dat relatief het minste pijn?

Dit soort vraagstukken heeft tenminste één aspect gemeenschappelijk: ze zijn gerelateerd aan locatie. Sommige gemeenten hebben hiervoor toepassingen ontwikkeld waarmee u uw voordeel kunt doen! Op 17 december organiseren wij een bijeenkomst in Amersfoort waar dit onderwerp centraal staat.

Sleutel voor succes is samenwerking tussen u en uw collega’s. Bent u werkzaam in het sociaal domein? Laat u vergezellen door een collega die zich met informatievoorziening bezighoudt. En bent u iemand van de ‘aanbodzijde’ (geo, informatie, statistiek)? neem dan eens een collega mee die zich bezighoudt met vraagstukken rond de decentralisatie.

Op de bijeenkomst delen we ervaringen en inspiratie en kijken we vooruit naar de toekomst. Workshops over ‘de relatie tussen zorg en de woningvoorraad’ en over ‘privacy en uw handelingsperspectief’ bieden de gelegenheid om op nader met elkaar van gedachten te wisselen.

U kunt zich aanmelden voor de bijeenkomst door een mail te sturen aan Marloes Hoekman.

Geen updates meer missen?

Automatisch op de hoogte blijven? Meld je aan voor één van onze nieuwsbrieven.